Partenaires d'affaires en gestion de projet - PMO Fco

21 février 2024
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories TI,
Mirabel, QC • Temps plein

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Partenaires d'affaire en gestion de projet (PMBP) - PMO FCO / Project Management Business Partner (PMBP) - PMO FCO

Airbus est un pionnier international de l'industrie aérospatiale. Nous sommes un leader dans la conception, la fabrication et la livraison de produits, services et solutions aérospatiaux à des clients à l'échelle mondiale. Nous visons un monde mieux connecté, plus sûr et plus prospère.

Constructeur d'avions commerciaux, avec des divisions Espace et Défense ainsi que des hélicoptères, Airbus est la plus grande entreprise aéronautique et spatiale en Europe et un leader mondial.

Chez Airbus Canada, nos collaborateurs travaillent ensemble à faire évoluer la mobilité partout dans le monde, une bonne idée après l'autre. Si vous avez une bonne idée, nous avons l'environnement pour qu'elle devienne un produit unique ou une expérience client exceptionnelle. Vos idées sont notre énergie.

Dans votre Rôle :

Relevant du chef de groupe de gestion de projet cabine, le PMO FCO soutient le CPD (Customer Program Director) dans le cadre du processus FCO (Fulfill Customer Order) et de la portée de ses activités spécifiques au sein d'Airbus. Il interface avec les fournisseurs de composantes pour la cabine et ses systèmes, y compris les sièges tout en tenant en compte de l'intégration au niveau avion.

Dans vos fonctions, vous serez appelé à :

  • Élaborer, harmoniser et gérer les plannings intégrés (Industriels avec les fournisseurs et au sein d'Airbus) pour leur périmètre en support du plan IVP (Integrated Version Planning).

  • Assurer la consolidation et la qualité de tous les jalons dans leur périmètre au sein d'Airbus et auprès des fournisseurs.

  • Coordonner les activités de gestion de projet en lien avec le système Airbus de développement produit (PDS) incluant les revues de maturité de projet.

  • Diriger certaines activités du processus FCO spécifiquement liées aux têtes de version et ce pendant toute la durée du programme, y compris dans le cadre des avions subséquents.

  • Intégrer et analyser les données financières, les données de planification, de qualité et de performance des modifications majeures afin de fournir des analyses pertinentes et transparentes sur l'avancée des projets.

  • Mettre en place et gérer la gouvernance des équipes multidisciplinaires, internes et externes à Airbus, incluant l'ingénierie, les méthodes, la qualité, les achats et les fournisseurs.

  • Assurer la liaison avec les instances IPT spécifiques afin de coordonner les escalations d'informations avec les fournisseurs. Participer activement à l'examen du jalons IR (Industrial Readiness) et PRR (Production Readiness Review) avec les fournisseurs concernés, selon les besoins.

Les compétences que nous recherchons :

  • Vous détenez un baccalauréat en Gestion de projet/ingénierie ou équivalent.

  • Vous avez des qualités de leader et démontré un haut niveau d'influence.

  • Vous avez un minimum de 7 ans d'expérience en gestion de projet ou gestion de programme.

  • Vous avez un bagage technique en développement d'avion et opérations commerciales.

  • Vous avez l'esprit ouvert avec de fortes compétences interpersonnelles et vous démontrez une grande habileté à travailler en équipe.

  • Vous avez de l'expérience en aéronautique.

  • Vous êtes parfaitement à l'aise pour communiquer en Français et en Anglais, à l'oral comme à l'écrit.

  • Vous avez des compétences avancées avec la suite MS Office, incluant MS Project, PowerPoint, Excel ainsi qu'avec la suite Google.

Veuillez télécharger votre curriculum vitae en français et en anglais.

L'utilisation du genre masculin a été adoptée afin de faciliter la lecture et n'a aucune intention discriminatoire.

Airbus Canada souscrit au principe d'équité en matière d'emploi et encourage les femmes, les autochtones, les personnes handicapées et les membres des minorités visibles à soumettre leurs candidatures.

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Airbus is an international pioneer in the aerospace industry. We are a leader in the design, manufacture and delivery of aerospace products, services and solutions to customers worldwide. We aim for a better connected, safer and more prosperous world.

Manufacturer of commercial aircraft, with Space and Defense divisions as well as Helicopters, Airbus is the largest aeronautics and Space Company in Europe and a world leader.

At Airbus Canada, our people work together to make mobility evolve around the world, one good idea after another. If you have a great idea, we have the environment for it to become a unique product or a great customer experience. Your ideas are our energy.

In your Role you will:

Reporting to the Head Of PMBP Cabin, the PMO FCO supports the CPD (Customer Program Director) within the FCO (Fulfill Customer Order) process and the scope of its specific activities within Airbus. It interfaces with suppliers of components for the cabin and its systems, including seats while taking into account aircraft-level integration.

In your duties, you will be called upon to:

  • Develop, harmonize and manage integrated planning (Industrial with suppliers and within Airbus) for their scope in support of the IVP (Integrated Version Planning) plan.

  • Ensure the consolidation and quality of all milestones within their scope within Airbus and with suppliers.

  • Conduct and coordinate enhanced Project Management activities associated to the Product Development System (Maturity Gates).

  • Integrate and analyze cost (including earned value management), schedule, quality and performance data to create transparency on project progress.

  • Ensure consistent top level decision making in line with operational needs and escalate issues when required.

  • Manage risk & opportunity activities (identification, categorization, mitigation…).

  • Lead and support regular meetings and governance for multi-disciplinary teams, internal as well as external to Airbus, including Engineering, Industrial, Quality, Procurement, Suppliers, etc.

  • Lead certain activities of the FCO process specifically related to the head of versions, throughout the duration of the customer A/C program, including in the context of subsequent aircrafts.

  • Liaise with specific IPT functions to coordinate escalations with suppliers. Participate in Industrial Reviews (IR) and PRR (Production Readiness Review) milestones with relevant suppliers, as needed.

The skills we are looking for:

  • You hold a Project Management/Engineering bachelor's degree or equivalent.

  • You demonstrate a high level of leadership and influence.

  • You have a minimum of 7 years of experience in program or project management.

  • You have a technical background in aircraft development and commercial operations.

  • You have good analytical, planning and problem solving skills.

  • You have experience in aerospace.

  • You demonstrate excellent oral and written communication skills, in French and English.

  • You have superior skills in MS Office including MS Project, PowerPoint and Excel & Google Suite.

The use of the masculine gender has been adopted for ease of reading and has no discriminatory intent.

Airbus Canada subscribes to the principle of employment equity and encourages women, aboriginals, persons with disabilities and members of visible minorities to apply.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Programme & Project Management

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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